Digital Creativity



Workshop-Code the Robot

Code the Robot

Er is een kat in nood! Jouw hulp is nodig om het diertje te redden. De enige manier om dat te kunnen doen, is door een robot opdrachten te geven. Welke kant moet hij op: naar links, rechts, boven of onder? Sleep de juiste pijlen naar de opdrachtenbalk op de tablet, zodat de robot bij de kat terecht komt. Elk level bestaat uit een nieuwe uitdaging, waardoor de leerlingen spelenderwijs leren hoe zij de robot moeten programmeren. Stapje voor stapje ontdekken zij de wereld van het coderen. Logisch nadenken en het creëren van bewegingen is hierbij het uitgangspunt van deze leuke workshop voor leerlingen uit de onderbouw.

Kerndoelen
De leerlingen leren om computers te gebruiken om te communiceren. Zo kunnen zij onderwerpen, zoals zij die waarnemen, vertalen via een digitaal instrument. Zij krijgen enige kennis over en waardering voor aspecten van hun leefomgeving. Daarnaast verwerven zij in een verkennende fase programmeren. Ook leren zij om te gaan met nieuwe media, zoals computers, tablets en iPads. De leerlingen leren anders te kijken naar hun omgeving, evenals het verbeteren van hun zintuiglijke waarnemingen. (kerndoelen 54 en 55)

 

Informatie

Workshop nummer: 0004

Doelgroep: Primair onderwijs groepen 1, 2, 3, 4 en 5

Duur: 60 minuten

Aantal deelnemers: 35 leerlingen

Locatie: Op school

 

Heeft u interesse in deze workshop? Neem dan vrijblijvend contact op:

 

Ga terug naar de aanbodpagina